Merk MG
Type TD
Transmissie Handgeschakeld
KM Stand 6.434 mijl
Bouwjaar 28-2-1952
Kenteken AM-76-59
Kleur Green Metallic
APK nvt
Motor 1250 CC 4 cyl
Vermogen 30KW
Brandstof Benzine
Gewicht 880 kg
Prijs € 29.750,-

MG TD VERKOCHT

Misschien wel een van de meest charmante Engelse klassieke auto’s, dat is de MG TD! Dit schitterende exemplaar is met veel liefde en toewijding volledig gerestaureerd en verkeert in perfecte toestand…

Als een na laatste versie van de zogeheten MG T-Type modellen introduceerde MG in 1950 haar nieuwe TD. Deze combineerde de aandrijflijn van diens voorganger, de TC met een gemodificeerde achteras en het chassis van de MG Y-Type met onafhankelijke voorwielophanging. Dit alles zorgde voor een ware transformatie van de rij-eigenschappen!
Met al deze en nog verdere wijzigingen was de TD voor de echte liefhebber een kleine teleurstelling omdat deze minder sportauto was dan de eerdere series. MG voerde deze wijzigingen echter uit indachtig de verkoopcijfers in Noord-Amerika een boost te kunnen geven.
Bij de TD werd er ook meer aandacht gegeven aan het welzijn van diens bestuurder. De zogenoemde ‘all-weather protection’ was voor die tijd niet slecht te noemen en om ook het rijden in het donker te veraangenamen kreeg de TD een zacht groen verlicht instrumentarium.
Hoewel er nog immer geen brandstofmeter aanwezig was gaf de 54,5 liter grote brandstoftank een actieradius van bijna 500 km en ging er in het dashboard een groen waarschuwingslampje branden wanneer de reservevoorraad van omstreeks 11,5 liter werd aangesproken.
In totaal produceerde MG tussen 1950 en 1953 een kleine 30.000 TD-modellen waarvan er meer dan 23.000 direct bestemd waren voor de Amerikaanse markt.
Hoewel het elektrische 12V systeem voor Amerikanen, die toen nog het 6V systeem gebruikte lastig was om te onderhouden en ook het gebrek aan een koelwater- en brandstofmeter niet iedereen positief stemde werd de TD, te zien aan de hoge verkoopaantallen toch een groot succes.
Met de laatste versie van de oorspronkelijke T-Type modellen, de TF kwam er na een productietijd van bijna 20 jaar in 1955 een einde aan de reeks, die zou worden opgevolgd door de MGA.

Wij zouden u nu graag mee willen nemen naar de hier door ons aangeboden MG TD welke voor het eerst geregistreerd werd op 28 februari 1952. Nieuw geleverd in Amerika vond dit exemplaar in 2009 zijn weg naar Nederland, om geheel gerestaureerd te worden.
Deze restauratie is met enorm veel oog voor detail uitgevoerd en pas recentelijk gereed gekomen. Het prachtige en zo klassieke ‘British Racing Green’ lakwerk is van zeer hoge kwaliteit, net als de volledig nieuwe en in beige uitgevoerde stoffen cabriodak.
Het chroomwerk, de wielen en natuurlijk het prachtige lederen interieur voorzien van een al even mooi houten dashboard, alles is met enorm veel zorg en toewijding gerestaureerd en in de oude luister hersteld.
Zelfs het volledige chassis is tot op het laatste schroefje uit elkaar geweest wat ook te zien is op de hier getoonde foto’s. De ophangingsdelen, alle bouten en moeren, alles is vernieuwd.

Deze zeer originele auto met elektrische brandstofpomp is met veel aandacht door de eigenaar perfect gerestaureerd
Deze schitterende MG TD uit 1952 is volledig body-off gerestaureerd. Green lak.
De auto oogt als nieuw, heeft een prachtig houten dashboard en het interieur is bekleed met beige leder.

Dankzij de volledig gereviseerde 1.250cc XPAG motor rijdt de MG TD werkelijk fenomenaal
Bij de restauratie is de MG geheel aangepakt tot in de kleinste details.
Auto is recent getaxeerd en rapport zit erbij

Deze prachtige en perfect rijdende MG staat garant voor veel rijplezier en is ideaal voor vele toerritten.
Het betreft één van de laatst geproduceerde, doorontwikkelde MG TD’s met de 1250cc XPAG motor.
Betrouwbare techniek gecombineerd met onafhankelijke voorwielophanging en een semi-zwevende achteras.
Het hydraulische remsysteem zorgt voor een veilige vertraging